Identyfikacja wizualna
jak Cię poznają, tak zapamiętają
O tym, jak ważne jest logo w życiu przedsiębiorstwa, świadczą logotypy największych, biznesowych gigantów świata. Wystarczyło tylko kilka drobnych modyfikacji, by stworzyć tak prosty i genialny znak firmowy Apple. Podobnie jest w przypadku Windowsa, którego „reprezentuje” kilka, różnokolorowych kwadratów. Można by powiedzieć „siła w prostocie”, ale czy stworzenie rozpoznawalnego logotypu jest faktycznie takie proste?
Identyfikacja wizualna – co to takiego?
Powyższe dwa przypadki znaków firmowych Apple i Windows, są w pewnym sensie przykładem tego, czym jest kompleksowa identyfikacja wizualna. Składa się na nią kilka ważnych elementów, takich jak:
- logo,
- krój liter (czcionka),
- kolorystyka.
Tworząc identyfikację wizualną dla Państwa firmy, zawsze uwzględniamy wszystkie trzy powyższe aspekty. Oczywiście w ramach powyższej identyfikacji, przedsiębiorstwo może stosować środki dodatkowe, w ramach których marka firmy zostanie przedstawiona w jeszcze bardziej efektywny sposób. Do tych środków zaliczamy kolorystykę aranżacyjną biura, stroje pracowników, projekt opakowań itd. Jednym słowem – wszystkie te czynniki będą składać się na wizerunek graficzny firmy, który ma nieodłącznie kojarzyć się z konkretną nazwą. Możemy Państwu pomóc w zaprojektowaniu każdego z nich.
Dlaczego każda firma powinna posiadać własne logo?
Posiadanie własnego logo nie jest kaprysem, ani fantazją. Firmy wydające grube pieniądze na projektowanie logo, nie wyrzucają tych środków w błoto. Można powiedzieć, że jest to swoista inwestycja, w ramach której:
- przedsiębiorstwo uzyskuje znak graficzny, który będzie reprezentował daną markę,
- wprowadza się środek, będący własnym i niepowtarzalnym narzędziem marketingowym,
- uzyskuje się znak, pozwalający na dotarcie do większej liczby Klientów,
- buduje się markę przedsiębiorstwa,
- generuje się mnóstwo kontaktów marketingowych, uzyskiwanych praktycznie bez żadnego wysiłku.
Projektowanie logotypu w ramach prowadzonej przez nas działalności, realizowane jest w sposób mądry i przemyślany, z uwzględnieniem symboliki działań realizowanych przez Państwa przedsiębiorstwo.
Zalety posiadania księgi identyfikacji wizualnej
Sporządzana przez nas na Państwa zamówienie księga identyfikacji wizualnej to zbiór zasad, określających stosowanie konkretnego znaku firmowego. Dokument ten definiuje, w jaki sposób należy wykorzystywać logotyp, by prawidłowo kreować wizerunek firmy. Jej założenie dla określonego logotypu, wiąże się z wieloma korzyściami.
Osoby wykorzystujące znak firmowy danego przedsiębiorstwa, mogą zaczerpnąć z niej wiedzę na temat zasad stosowania konkretnego loga, by jednocześnie zachować dany znak firmowy. Dotyczy to zarówno samych pracowników firmy, jak również innych podmiotów zewnętrznych (np. agencji reklamowych).
Księga znaku pozwala wyeliminować błędy, wynikające z niefachowego użycia konkretnego znaku. Zasady te dotyczą zwłaszcza jego tła, ale też zastosowanego kroju i rozmiaru czcionki. Ponadto dzięki księdze znaku, osoba wykorzystująca dany znak firmowy, może go – w sposób zgodny z w/w zapisami – połączyć z innymi napisami, danymi informacyjnymi itd.
Wizerunek graficzny firmy to coś więcej, aniżeli zwykły znak. To logotyp, będący pewną formą reklamy, który jednocześnie reprezentuje. Jeśli poszukują Państwo loga dla własnej firmy, zapraszamy do kontaktu.
Zacznijmy współpracę już dzisiaj!
Aby, Twój biznes mógł się rozwijać od jutra!
Realizacja: Hoshi Sushi
Projekt logotypu dla jednej z rzeszowskich restauracji serwujących sushi.
„Logo Hoshi na dobre zapadnie w pamięć naszych klientów”