Pozycjonowanie stron internetowych to szereg zabiegów mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe, a co za tym idzie zwiększenie ruchu potencjalnych klientów w obrębie witryny www.

Dlaczego pozycjonowanie strony firmowej jest ważne?

W XXI wieku najwięcej informacji wyszukiwane jest za pośrednictwem internetu. Gdy potrzebujemy dowiedzieć się gdzie kupić poszukiwane przez nas produkty i usługi to pierwszą czynnością jaką wykonujemy jest wpisanie frazy kluczowej w wyszukiwarkę internetową. Jeżeli nasza strona nie jest dostosowana na wymogów stawianych przez silniki wyszukiwarek mocno utrudniamy potencjalnym klientom dotarcie do naszej strony internetowej.

Na co należy zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu?

  1. Optymalizacja strony internetowej – proces optymalizacji strony internetowej polega na dostosowaniu kodu strony do wymagań wyszukiwarki.
  2. Treść – należy zadbać, aby treść na stronie internetowej była unikalna oraz zawierała jasne informacje odnośnie naszej oferty.
  3. Link building- musimy zwrócić uwagę na sieć linków prowadzących do naszej strony; strategia link buildingu ma bardzo duże znaczenie i mocno wpływa na pozycję.
  4. SSL – szyfrowane połączenie; warto zastosować protokół HTTPS w ramach naszej strony internetowej.
  5. Meta tagi – HTML’owe meta tagi takie jak title oraz description należy uzupełnić treścią jasno informującą o zawartości danej podstrony.