Link building, chcąc nie chcąc, jest integralną częścią pozycjonowania. Bardzo często to właśnie od linków jakie prowadzą do naszej witryny zależy czy będzie ona w stanie przebić się przez gąszcz konkurencji w organicznych wynikach wyszukiwania. Oczywiście optymalizacja serwisu jest kluczowa w dotarciu na najwyższe pozycje aczkolwiek nie możemy zapominać o odpowiednio sprecyzowanym i przemyślanym link buildingu.

Mocne linki SEO

Na przestrzeni lat znacząco zmienił się sposób pozyskiwania linków. W głównej mierze miał na to wpływ Pingwin j jego słynna aktualizacja z 2013 roku. Od tej pory podejście ekspertów do zdobywania linków zmieniło się diametralnie. Aktualnie nie liczy się ilość backlinków a ich jakość. Ogromną uwagę przykłada się do kreowania maksymalnie naturalnego profilu linków. Skąd więc czerpać dobrej jakości linki i gdzie je znaleźć? Poniżej przedstawiamy kilka naszych pomysłów.

1. Analiza linków konkurencji

Jednym z najczęściej wykorzystywanym sposobem do znalezienia wartościowych linków jest analiza linków konkurencji. Sukces jej wykonania zależy przede wszystkim od odpowiedniego dobrania stron konkurencyjnych dla naszej witryny. Jeżeli zrobimy to rozważnie i dokładnie prześwietlimy profile backlinków konkurencji to istnieje duże prawdopodobieństwo znalezienia wielu ciekawych miejsc na pozyskanie silnych linków również do naszej strony www.
 

2. Artykuły sponsorowane

Od kiedy Google zaczęło przywiązywać większą uwagę do jakości tekstów publikowanych w internecie duże znaczenie zyskały teksty tematyczne, często eksperckie. Tak narodziła się era artykułów sponsorowanych, w których firmy umieszczają odnośniki prowadzące do swoich stron www. Teksty tego typu można publikować za pośrednictwem platform zrzeszających wydawców, którzy za mniejszą lub większą kwotę udostępnią tekst.

3. Wpisy gościnne

Wraz z rozwojem nowego wymiaru link buildingu i zwracania szczególnej uwagi na jakość oraz tematyczność publikowanych treści, pojawiły się również nowe rodzaje publikacji. Jedną z nich są wpisy gościnne. Jak sama nazwa wskazuje są to teksty publikowane na blogach/portalach/stronach nienależących do autora treści. Zwykle są to teksty napisane przez eksperta z danej dziedziny, które są zamieszczane w branżowych serwisach www. Ważną różnica pomiędzy artykułami sponsorowanym a artykułami gościnnymi jest umiejscowienie linków. Z reguły w artykułach sponsorowanych linki znajdują się w treści publikacji, w przypadku zaś artykułów gościnnych linki dostępne są w tzw. BIO autora, które mieści się na końcu artykuły.

4. Komentarze na blogach

Z reguły linki znajdujące się w komentarzach blogowych, są oznaczone atrybutem nofollow, mimo to nie należy z nich rezygnować. Komentowanie branżowych artykułów umożliwia nam nie tylko pozyskanie linka do naszej strony, ale również daje możliwość wykreowania się jako eksperta z danej dziedziny. W przypadku firmy jest to również dobry sposób reklamy oraz budowania świadomości marki.

Optymalizacja i link building

Podsumowując, nie od dziś wiadomo, że pozycjonowanie stron www to nie tylko wykonanie i wdrożenie audytu SEO. To także naturalny profil backlinków, który wymaga od nas przemyślanego a czasami kreatywnego działania.